SINOPSIS
Kajian ini meninjau tentang aplikasi ‘e-learning’ dalam pengajaran dan pembelajaran di sekolah-sekolah Malaysia. Kertas ini bermula dengan memberikan definisi tentang ‘e-learning’ serta perbandingan antara pembelajaran tradisional dan pembelajaran ‘e-learning’. Ia memberikan rasional kenapa ‘e-learning’ perlu dilaksanakan secepat mungkin di sekolah-sekolah di Malaysia. Empat faktor utama yang perlu dipertimbangkan sewaktu memilih dan menilai bahan ‘e-learning’ juga disentuh. Cabaran dalam pelaksanaan ‘e-learning’ dan strategi pelaksanaannya di dalam bilik darjah turut juga dibincang. Sebagai kesimpulan, kertas ini mencadangkan beberapa sumber bahan ‘e-learning’ yang dapat digunakan di semua sekolah di Malaysia.
Untuk bacaan seterusnya sila klik link di bawah..
http://file.upi.edu/Direktori/FIP/JUR._PEND._LUAR_SEKOLAH/194704171973032-MULIATI_PURWASASMITA/APLIKASI_E-LEARNING_DALAM_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_DI_SEK.pdf
Untuk bacaan seterusnya sila klik link di bawah..
http://file.upi.edu/Direktori/FIP/JUR._PEND._LUAR_SEKOLAH/194704171973032-MULIATI_PURWASASMITA/APLIKASI_E-LEARNING_DALAM_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_DI_SEK.pdf
Perkembangan pesat ICT menjadikannya lebih menarik jika diaplikasikan di dalam kelas.
ReplyDelete